Hur man gör en ljuslykta av glaslykta från Ikea, spray och plastskedar

Hej :)
 
Tänkte ge er en liten beskrivning på hur jag gjorde ljuslyktan i förra inlägget. 
 
Material som behövs (Se bild 1) :
  • glasljuslykta från Ikea
  • Spray, märke Montana gold
  • Plastskedar
  • Limpistol
  • Sax
  • Kartong
 
Bild 1. 
 
Steg 1:
Jag började med att göra hål i kartongen där jag sedan satte ned plastskedarna. Kartongen hade jag mest som en hållare så att jag kunde spraya skedarna och ha som torkställning. Det är bra att gå ut och spraya, jag var på balkongen. Jag sprayade både glaslyktorna och skedarna i samma färg. 
  
 
 
Steg 2:
När skedarna hade torkat så började jag klippa topparna av skedarna, som skulle bli som blad. 
 
 
 
Steg 3:
När jag klippt färdigt alla skedarna så började jag limma dit skedtopparna på själva glaslyktan. 
 
 
 
Här kommer resultatet som jag faktiskt blev riktigt nöjd med :)
 
 
 
 
 
 
 

Kommentera här: